In de eerste Power Journal van 2025 kijkt het Management Team van HyTEPS naar het afgelopen jaar, en naar de toekomst. Welke trends en ontwikkelingen zien ze?
Christan van Dorst, Manager Technical Engineering, HyTEPS
2025 zal grotendeels in het teken staan van stabiele groei. HyTEPS groeit volop in de segmenten waarin we nu actief zijn. In het komende jaar willen we graag het contact met bestaande klanten intensiveren en nieuwe klanten aantrekken. We betrekken ook ons nieuwe pand in Eindhoven – een hele grote stap.
De vraag naar kennis en advies blijft toenemen, en wij spelen daarop in. De complexiteit van netten neemt steeds verder toe en gebruikers van het net zoeken naar oplossingen voor krapte in de netcapaciteit. Daarnaast gaan steeds meer ervaren elektrotechnici met pensioen, terwijl er een groot tekort aan nieuwe aanwas met een HBO- of Universitaire opleiding is, die een toekomststrategie voor netten moeten ontwikkelen en uitvoeren.
De kennis van HyTEPS wordt bij steeds meer personen verankerd. Ik ben zelf nog steeds met techniek bezig, maar onze teams nemen steeds meer verantwoordelijkheid – heel mooi om te zien. Omdat ik inmiddels meer aan de management-kant zit is mijn rol wat veranderd – ik word met name door nieuwkomers wat meer als ‘directie’ gezien – een onvermijdelijk gevolg van de ontwikkelingen. HyTEPS groeit met grote sprongen en dat hoort er ook bij!
Daan Peeters, Sales & Marketing, HyTEPS
Nog maar een paar jaar geleden hadden we acht medewerkers in dienst – inmiddels zijn dat er dertig. We zijn als organisatie fors gegroeid, en dat vraagt om nieuwe, slimme processen, zoals de invoering van ons nieuw ERP pakket afgelopen jaar. Hiermee hebben we administratieve en procesmatige verbeteringen gerealiseerd, waardoor we onze dienstverlening aan klanten in de toekomst nog verder kunnen verbeteren. Naarmate HyTEPS verder groeit zullen we hier steeds meer baat bij hebben.
In juli 2023 werd ik deel van het HyTEPS MT, daarvoor werkte ik bij een groot Consultancy-bedrijf. Mijn achtergrond ligt niet in de elektrotechniek, maar ik heb het afgelopen jaar ontzettend veel opgestoken. Door als verbinding tussen de klant en de engineers op te treden leer ik veel van beide partijen. Ik ben regelmatig bij klanten en op beurzen en bijeenkomsten te vinden en geef inmiddels ook ik leiding aan het simulatie-team. Wanneer wij simulatiestudies met een klant bespreken, wil ik wel weten waar het over gaat en vragen kunnen beantwoorden. Als relatieve nieuwkomer heb ik soms een andere kijk op zaken, en dat leidt wel eens tot positieve discussies. Dat is heel goed – en gezond – voor het bedrijf. De leden van het MT vullen elkaar uitstekend aan.
Jorlan Peeters, Managing Director, HyTEPS
Toen ik HyTEPS zeventien jaar geleden oprichtte had ik niet kunnen voorspellen dat het tot deze proporties zou uitgroeien. Klanten zijn blij met onze toegevoegde waarde, medewerkers zijn blij met de kansen die we bieden om zich te ontwikkelen, en we kunnen een bepaalde rol vervullen in de maatschappij. Ik ben dan ook heel tevreden.
HyTEPS blijft groeien en dan ook nog eens op een prettige manier. We genieten nog altijd het vertrouwen van bestaande klanten en blijven nieuwe klanten verwelkomen. Langdurige relaties beginnen meestal met kleinere opdrachten, die uiteindelijk leiden tot grotere klussen. Het is belangrijk dat we onze cultuur behouden: HyTEPS is een familiebedrijf, waar iedereen elkaar kent en helpt. We zijn hoog opgeleid, maar wanneer nodig steken we de handen uit de mouwen. Daarbij lopen we de installateur en adviseur niet voor de voeten, maar voegen we juist iets aan de keten toe.
We hebben tegenwoordig een groter aantal Team Leads aangewezen binnen het elektrotechnische team, en daarmee een stevigere organisatie, en kunnen nóg dieper op de materie ingaan. We nemen steeds complexere opdrachten aan en daar wordt positief op gereageerd. Ik kan me voorstellen dat klanten en partners onze snelle ontwikkeling zien en zich afvragen: sta ik straks nog wel op nummer één? Laat ik iedereen geruststellen: kwaliteit, continuïteit, en tevreden klanten en medewerkers blijven op de eerste plaats staan.